Obchodní podmínky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

A) Základní ustanovení 

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, jakož i s ostatními uživateli webového portálu provozovaného společností AMLspis s.r.o., IČ: 095 36 523, se sídlem Pellicova 40/8b, Brno-město, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod sp. zn C 119476, na adrese http://www.amlspis.cz (dále jen „prodávající“ nebo „provozovatel“), Kupující či uživatel užívající jmenovaný webový portál dále jen jako „kupující“. Kupující a prodávající společně pak jako „smluvní strany“.
  2. Obchodní podmínky upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“), který je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.amlspis.cz (dále jen „e-shop“). Provozování a poskytování služeb – prodeje, je dále upravováno v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti (dále jen „ISP zákon“).
  3. Uzavřením kupní smlouvy, tj. odesláním objednávky, dále pak registrací, přístupem k údajům na stránkách zveřejněných či jiným použitím e-shopu kupující vyjadřuje souhlas s těmito obchodními podmínkami. Kupující přistoupením k obchodním podmínkám prohlašuje, že měl před uzavřením kupní smlouvy dostatečnou možnost se s obchodními podmínkami seznámit a jako takové je přijímá.
  4. Od obchodních podmínek je možné se odchýlit v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  5. Kupující bere na vědomí, že fotografie, či jiné grafické zobrazení a vizualizace produktů uvedené na e-shopu nemusí odpovídat prodávanému produktu.
  6. Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovány v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., zákon o zpracování osobních údajů.
  7. Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady. Konkrétní podmínky zpracování osobních údajů a zasílání obchodních sdělení a newsletterů jsou upraveny v zásadách zpracování osobních údajů.

 

B) Kupní smlouva

  1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabídky produktu na webové stránky prodejce. Kupní smlouva mezi smluvními stranami je uzavřena okamžikem doručení potvrzení prodávajícího o přijetí objednávky, které je zasláno kupujícímu elektronickou poštou (emailem) po obdržení objednávky kupujícího.
  2. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
  3. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
  4. Vzniklou kupní smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody smluvních stran nebo na základě zákonných důvodů. Prodávající je oprávněn od uzavřené smlouvy bez dalšího odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud:
  • prodávající není objektivně schopen z důvodu spočívajících na třetí straně dodat kupujícímu produkt ve lhůtě přiměřené okolnostem
  • již produkt není k dispozici
  • se výrazným způsobem změnila cena dodávaného produktu
  • kupující neposkytne potřebnou součinnost při doručování zboží.
  • vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu mezi smluvními stranami
  1. Prodávající může mimo jiné nepřijmout objednávku kupujícího až do okamžiku vzniku kupní smlouvy. Prodávající u takto zrušené objednávky informuje kupujícího o nepřijetí jeho objednávky.
  2. Kupní smlouva není uzavřena také v případě, panují-li zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího anebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o produktu či v ceně. Jestliže kupující již část nebo celou kupní cenu uhradil, bude mu tato částka v plné výši vrácena zpět.
  3. Dárky, které jsou poskytovány kupujícímu zdarma a za podmínek darovací smlouvy dle OZ upravující pro darovací smlouvu. Darovací smlouva mezi smluvními stranami je uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, je kupující povinen poskytnuté dárky vrátit.
  4. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán.

 

C) Práva a povinnosti smluvních stran a omezení odpovědnosti 

  1. Prodávající je povinen doručit produkt nejpozději do 30 dnů od připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího, to neplatí, jestliže je u jednotlivého produktu specifikována jiná lhůta pro doručení. Prodávající může odložit termín dodání zboží, vznikne-li podezření, že při dosavadním nákupu zboží prodávajícímu došlo k porušení obchodních podmínek či jiných právní předpisů. Prodávající si v tomto případě rovněž může vyžádat od kupujícího více osobních údajů za účelem potvrzení a upřesnění jeho identifikace. Produkt se považuje za dodaný kupujícímu doručením na e-mailovou adresu či na telefonní číslo poskytnuté kupujícím.
  2. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, poskytne produkt, který je předmětem koupě, a umožní mu k němu nabýt vlastnické právo. Na straně druhé se kupující zavazuje, že věc převezme a zaplatí za ni prodávajícímu dohodnutou kupní cenu.
  3. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k prodávané věci. Kupující nabyde vlastnické právo k produktu až úplným zaplacením kupní ceny. Obdobně se toto pravidlo užije v případě zakoupení licence či služby.
  4. Kupující je povinen objednaný produkt převzít. Kupující je povinen chránit své přístupové údaje k registračnímu servisu e-shopu před zneužitím třetí osobou a ani je třetí osobě nesdělovat. Prodávající nezodpovídá za zneužití přístupových údajů k registračním servisu e-shopu a kupující se po prodávajícím nemůže dožadovat jakékoliv vzniklé škody. Prodávající je oprávněn poskytnout osobní údaje třetí osobě za účelem vyšetřování případného zneužití přístupových údajů.
  5. E-shop může obsahovat odkazy na webové stránky třetích stran. Tyto odkazy jsou poskytovány pouze pro lepší informovanost kupujícího ohledně vlastností a způsobu užití produktů. Prodávající není zodpovědný za obsah a nevydává žádná prohlášení ohledně materiálů na takových odkazovaných webech třetích stran. Pokud se kupující rozhodne přistupovat nebo spoléhat na informace na propojených webech třetích stran, činí tak na své vlastní riziko.
  6. Kupující bere na vědomí, že prodávající nezodpovídá za jakékoliv jednání třetích stran vůči kupujícímu a ani mezi jednotlivými kupujícími či třetími stranami navzájem. Uvedené znamená, že prodávající není v žádném případě zodpovědný za jednání třetích stran vůči kupujícímu, zejména pak ve vztahu k případnému jednání, které ohrožuje či jakkoliv manipuluje s osobními a platebními údaji a prostředky kupujícího. Prodávající není povinen a ani není schopen ověřovat identitu kupujícího nad rámec jeho zákonem stanovených povinností. Současně prodávající není ani schopen prověřovat, zdali užité platební metody a prostředky jsou skutečně kupujícího či jsou oprávněně využity.

 

D) Způsob doručení a platební metody 

  1. Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci. Zejména pak odpovídá za to, že v době, kdy kupující produkt převzal má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží,
  2. Nemá-li produkt výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti produktu, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
  3. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením svých povinností.
  4. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití, dále u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, případně vyplývá-li to z povahy věci
  5. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství. Kupující je povinen uvést pravdivé údaje o své osobě, zejména pak dodací adresu, číslo telefonu a e-mailovou adresu. Jestliže kupující uvede lživé či nesprávné informace, nebude na ně brán zřetel při pozdějších reklamacích.
  6. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožní nakládat.
  7. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
  8. Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci podmíněno.
  9. Kupující je povinen uplatnit reklamaci (práva z vadného plnění) u prodávajícího nebo osoby určené k opravě (výměně) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Formulář je přílohou č. 1 těchto obchodních podmínek.
  10. Kupující je povinen společně s uplatněním reklamace zaslat produkt, a to v původním obalu, jestliže produkt nějaký obal má.
  11. Prodávající se zavazuje informovat kupujícího o způsobu řešení reklamace do 15 pracovních dnů od obdržení uplatnění reklamace. V případě, že je kupující spotřebitelem, pak v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) je lhůta na vyřízení reklamace stanovena na 30 dní. Kupující bude vyrozuměn telefonicky nebo písemně o způsobu vyřízení reklamace.
  12. Kupující, jenž je spotřebitelem bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, je možné uplatnit právo z vady pouze u prodaného zboží ve lhůtě těmito podmínkami stanovené, ale nikoliv u dárků společně se zbožím poskytnutých. U těchto dárků smí spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Kupující, jenž je podnikatelem není oprávněn u dárků uplatnit práva z vadného plnění.
  13. Pro Kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost.
  14. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  15. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

 

F) Právo na odstoupení ze smlouvy spotřebitelem

  1. Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ (dále jen „spotřebitel“) má v souladu s § 1829 OZ právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne doručení zboží.
  2. V případě odstoupení od smlouvy v souladu s tímto článkem je kupující povinen vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy. 
  3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být provedeno v zákonné lhůtě. Spotřebitel v odstoupení od smlouvy uvede, že odstupuje od smlouvy, zároveň uvede číslo objednávky, datum nákupu a číslo účtu pro vrácení peněz.
  4. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel též využít vzorový formulář, který je poskytován prodávajícím. Tento formulář tvoří přílohu těchto obchodních podmínek a je dostupný na webových stránkách prodávajícího. Odstoupení od smlouvy může být doručeno písemně na adresu prodávajícího, či na jeho e-mailovou adresu. Formulář je přílohou č. 2 těchto obchodních podmínek. 
  5. V případě, že spotřebitel odstoupí dle výše uvedených podmínek, je prodávající povinen vrátit přijaté finanční prostředky do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy.

 

G) Řešení sporů mezi smluvními stranami

  1. Spory mezi smluvními stranami se strany zavazují řešit přednostně mimosoudně. Mimosoudní vyrovnání sporu v případě, že je kupující spotřebitel, lze provést prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce vasestiznosti.cz.
  2. V případě sporu mezi kupujícím - spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce.
  3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
  4. Tento postup není mediací dle zákona o mediaci (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodčím řízením podle zákona o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů (č. 216/1994 Sb.) a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.

 

H) Kontaktní údaje

1. Prodávající určuje jako kontaktní adresu pro řešení případných práv z vadného plnění či odstoupení od smlouvy adresu sídla společnosti prodávajícího.

I) Závěrečná ustanovení 

  1. Vztahy a případně spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
  2. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad kupní smlouvy či obchodních podmínek do cizího jazyka, platí, že v případě interpretačního sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy o obchodních podmínek v českém jazyce.
  3. Stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné či neúčinné, nedotýká se to ostatních ustanoveních obchodní podmínek, která zůstávají platná a účinná.
  4. Tyto obchodní podmínky včetně všech jejich součástí jsou platné a účinné od okamžiku jejich zveřejnění na e-shopu. Prodávající si vyhrazuje právo na úpravu či změnu obchodních podmínek, a to i bez předchozího upozornění. Podmínky jsou vždy závazné okamžikem jejich zveřejnění na e-shopu. Nová znění ruší předchozí znění obchodních podmínek včetně všech jejích součástí, přičemž jsou k dispozici elektronicky na amlspis.cz/.

 

 

 


PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Adresát:                  AMLspis s.r.o., Pellicova 40/8b, 602 00 Brno

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:

 

Popis vad Zboží:

 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

 

Datum:

Podpis: 

 

 


 

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Adresát:                  AMLspis s.r.o., Pellicova 40/8b, 602 00 Brno

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

 

Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

 

 

Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti AMLspis s.r.o., IČO: 095 36 523, se sídlem Pellicova 40/8b, 602 00 Brno („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.

 

Datum:

Podpis: